tisdag 20 april 2010

SPX-enkäten

För att ladda upp inför seriemässan SPX, lördag och söndag på Kulturhuset i Stockholm, så har serietecknaren Loka Kanarp skapat en enkät. Fyll i du också!

Jag heter: Mikael
Jag bor i: Stockholm
Jag har varit på SPX (ggr): Nio gånger. Årets blir nummer tio!
På årets SPX ska jag: Stå vid Kartago Förlags bord och sälja böcker och vid babian.se-bordet. Jag kommer även sitta i Seriefrämjandets fanzinejury och välja ut 2009 års bästa fanzines.

Tre fanzin eller böcker som jag ser fram emot: Fiskarna i havet av Anneli Furmark, Jag är ditt fan in i döden av Coco Moodysson och så vet jag inte så mycket mer...

Mitt bästa SPX-fynd: Oj, ingen aning. Brukar handla för 2000 spänn per gång. Visserligen är väl bästa fyndet numera att jag får fanzines gratis eftersom jag recenserar dem åt Bild och Bubbla.

Mitt bästa SPX-minne: Drift-festen 2007 är ju en klassiker. Det var omöjligt att komma in, men jag lyckades komma in när det var fem minuter kvar till stängning.
Sen var det nåt år som huvudfesten var i Serietekets gamla lokaler och jag och Adam var bartenders och vi bjöd Gunnar Krantz på vin. Alla andra fick betala.

Nu vill Loka att ni andra seriebloggare tar över facklan och fyller i SPX-enkäten! Jag länkar gärna till er som har lust. Eller skriv nåt i kommentarsfältet...

http://lokakanarp.blogspot.com/2010/04/spx-enkaten.html

1 kommentar:

  1. jag är ju pinsamt förtjust i quizz o enkäter, så jag gjorde´t!

    SvaraRadera