söndag 18 april 2010

Alla dessa transor

Igår var jag på releasefest för Jans Stenmarks bok och för Thomas Olssons bok. Idag var jag på Sofia Olssons releasefest för Hetero i Hägersten. Festen var hemma hos henne. Det var jättemycket barn där. Minst lika många som vuxna, och oj vad de kunde låta och springa runt. Sen gick vi till Landet (utan barnen). Helt plötsligt gick två personer upp på scen. En var klädd som Marie Antoinette och den andre som hennes betjänt. Jag tänkte direkt att vi nu skulle få se en transa mima till Britney Spears. Mycket riktigt började Britney spelas ("You want a piece of me"), och transan dansade runt på scen. Hur många gånger måste jag uthärda sånt här, tänkte jag. Sen tog transan av sig alla kläder och det visade sig att det var en tjej som var helt naken. Hon smörjde in sig i raklödder över hela kroppen och sen var showen över. Det hela tog ca 3 minuter.

Det här är tredje gången det här året jag råkat ut för striptease utan att ha varit med på det. Det har liksom blivit en konstig trend i queerkretsarna att man ska slänga av sig kläderna hela tiden. Jag tror det har med den ökade individualismen. Nu ska alla ha en blogg där man hävdar sig själv och fläker ut sitt stentrista så kallade liv och på helgerna visar man fittan för fulla medelklasskids.

1 kommentar: