onsdag 17 mars 2010

SNÖKAOS OCH FACEBOOKKAOS!!!!

I morse rådde det snökaos i Stockholm. Det snöade typ en millimeter, så mitt pendeltåg blev inställt. Jag släpade runt på mitt mobila kontor som väger typ hela 5 kilo och eftersom jag är klen så var det en jobbig uppgift. Plus att det kändes som att jag gjorde det helt i onödan, eftersom jag lika gärna hade kunnat arbeta hemifrån.
Men nu ska vi inte klaga.

När jag kom hem så såg jag att en kompis hade skrivit "The first cut is the deepest" i sin statusrad på Facebook (han satt och klippte film). Då kommenterade jag, "Som Papa Dees fruga sa". Det visade sig att han är kompis med henne på Facebook. Oups.

En liknande grej gjorde jag häromdan när jag skrev att Kat von D har talang för att tatuera in bilder av folks döda barn på dem. Sen kom jag på att minst en av mina ytligt bekanta på FB förlorade sin son i nån hemsk sjukdom förra året. Oups.

Det är det här jag inte gillar med Facebook. Man kan inte skriva vad som helst utan att nån riskerar att bli ledsen eller att folk tar anstöt.

I morgon ska jag gå på Fjärilshuset för första gången i IRL. Jag har hört att de har sommar där.

3 kommentarer:

  1. dom har en grym museishop där en kan köpa små plastdjur och andra coola leksaker också!

    SvaraRadera
  2. Ja, folk verkade helt besatta av den. Jag fattade ingenting.

    SvaraRadera
  3. små plastdjur är teh shit ju!

    SvaraRadera