lördag 20 mars 2010

Öl öl öl

Igår hängde jag med serietecknaren och gode vännen Marcus Nyblom hela dagen. Vi passade på att umgås genom arbete.
Jag var även på Staffars Serier som är Stockholms bästa seriebutik för att inköpa present till min älskade pojkvän, Nils. Jag var där inne hur länge som helst och tvingade Staffan ta fram förslag på present. Tillslut kom vi överens och jag blev några kronor fattigare. Gå gärna dit om du ska köpa nåt till nån. Alla blir glada av bra serier.

På kvällen så var jag och drack öl med Galago-gänget. Det var riktigt trevligt. Johannes som jobbar på Galago visade utskrifter på kommande Northern Lights som är deras engelskspråkiga antologi. Såg mycket fin ut.

Nu ska jag gå och dricka drinkar eftersom det är fösledaskalas!

Andra bra seriebutiker i Stockholm är:
Alvglans
A Comics Heaven

Det där om listan igår var alltså ett skämt för att poängtera något. Jag tycker det är fel att göra såna listor. Folk tar illa vid.

5 kommentarer:

  1. tog du illa vid? jag kan ta bort den om den stör. Det var inte en "jag vill ligga med-lista". Det var en "dessa-tycker-jag-är-balla-och-stalkar-i-smyg-lista". Bara för att förtydliga.

    ps. alla gillar listor. ds.

    SvaraRadera
  2. Nä, jag tog inte illa upp, men andra blev irriterade. Kan dock inte gå in på vilka.

    SvaraRadera
  3. kanske inte anderssonsyskonen heller. För dom älskar jag ju mer än livet självt.

    Irriterade säger du... Är det allvarligt? Ska jag ta bort den? Jag vill inte skapa mig ovänner i onödan. Jag gillar ju folk liksom.

    SvaraRadera
  4. Jag hade tänkt presentera min "alla-redaktörer-jag vill-ligga-med-lista" på min blogg men jag insåg att den skulle bli ganska kort. Den skulle sen gå över i den svarta listan "alla jag hatar". Förresten, jag tror jag ska ge ut en bok som heter "Till alla jag hatar". Eller är det för negativt? Kanske "Till alla jag ogillar" är lite snällare?. Kanske borde ge ut "Till alla jag älskar"? Eller "Till alla jag älskat med"?

    SvaraRadera
  5. Du borde satsa på Till alla jag gillar, Till alla jag älskar eller Till alla jag älskat med.

    Fokusera på det positiva.
    Tror inte det är så smart att ge en massa energi till sådant man ogillar/hatar. Det genererar bara mer av skiten som man helst vill slippa...

    Förresten: Jag gillar dig! heeeheeeheee...

    SvaraRadera