onsdag 31 mars 2010

Kattvakten Sol



Den här veckan är jag kattvakt åt en kompis för han har åkt till det förlovade landet Italien för att äta en jävla massa pizza och spana in 40åriga män som bor hemma hos sina morsor.

När man ska vara kattvakt så pass länge så behöver man ju ha med sig ombyteskläder, dator och annat västerländskt kapitalistiskt trams för att överleva. Jag packade således en resväska och på den hängde jag två ICA-kassar med mat. Det blev tungt och vingligt.

När jag anlände till multitransportsterminalen Slussen så märkte jag till min stora förvåning att jag är otroligt svag. Det kom verkligen som en obehaglig överraskning. Jag orkade inte lyfta packningen upp för den smala trappan och jag insåg att även om jag hade haft en helt vanlig mans styrka så hade jag ändå varit i vägen för alla andra som ville gå i trappan.
Jaha, så vad gör man då? Jo, jag gick mot hissen med packningen dragandes efter mig.
Sen stod jag där snällt och väntade på att den skulle komma ner till mig. Då kommer så klart ett heterosexuelt par och kör sin jävla barnvagn rakt in i benet på mig. Tydligen verkade de tro att de hade någon slags förtur till hissen eftersom de hade en outvecklad människoklump i en skrymmande rullsak med sig.
Jag steg åt sidan och sa, "För all del, stig på före mig". Vilket de gjorde och åkte upp.
Kvar stod jag och fick snällt vänta på "min jävla fucking tur".

Sa jag att de var Sverigedemokrater? SA JAG DET?!

1 kommentar:

  1. Hörru du, det där kunde varit JAG och min FAMILJ som du pratar om!

    SvaraRadera