onsdag 24 februari 2010

Fysiskt sjuk

Jag har varit sjuk sen i måndags, vilket suger. Hann åka till första dan på jobbet i måndags när SL var som värst. Tog två och en halv timme dit (i vanliga fall ca 40 minuter) och tre timmar hem. På hemvägen blev jag jättesjuk. Allt snurrade bara en massa och jag mådde illa som fan och kallsvettades. Lyckades ta mig hem till Nils, som inte var hemma. La mig på sängen och skakade och grät för jag blev sjukt rädd och fick panikångest. Tror att jag åkt på nåt virus som satt sig på balanssinnet. När jag försöker ställa mig upp så kräks jag och igår när jag skulle gå på muggen så föll jag bara rakt fram och slog i knät. Hade ont hela natten, men idag känns det bättre.

Att vara sjuk som vuxen är verkligen inte som när man var liten. Då hade man en mamma och en pappa som kom in och tröstade en och fixade mat och grejer till en. Som stor måste man klara av det där på egen hand, vilket suger. Vad jag kommit fram till är att jag måste bli rik så jag kan ha en personlig assistent med inriktning på empati vid såna här tillfällen. Allt jag behöver är en kram.

5 kommentarer:

  1. ja! Varje serietecknare borde ha en pesronlig assistent! Finns ju en massa gamlingar som bara är outnyttjad arbetskraft. enda meriterna är att de ska kunna gå(itrappor oxå) och att de kan blanda till grogg /göra kaffe och hålla reda på ens skisser/färdiga sidor. Kanske hantera en mobiltelefon också. :)

    SvaraRadera
  2. Hergé hade ju en hel studio med folk.

    SvaraRadera
  3. Jag lider med dig! Stackars! Det är hemskt att vara sjuk och vara helt ensam! Bodde förut i en studentlägenhet i utkanten stan (där ingen annan student ville bo) och hade hög feber. Jag var rädd och fick panik och den enda telefonen var trasig. Jag funderade på om jag kunde akut utnyttja min aspergerdiagnos och kräva att kommunen skulle skicka någon assistent dit, men det slutade med att jag ritade en massa teckningar istället som kunde hålla mig sällskap.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. jag har hört att pojk/flickvänner ska vara bra för sånt där, typ gå till Apoteket och köpa Alvedon, göra te, byta kanal på teven.. men sist jag var sjuk och hade en sån så ville han inte komma och bli smittad. sen svimmade jag och då kom morsan istället, så för mig funkar fortfarande det där med att bli omhändertagen av förälder.

    SvaraRadera
  5. Ja, min pappa har kommit hem från landet så imorgon ska vi till närakuten. Wohoo!

    SvaraRadera