söndag 21 februari 2010

Sjörövare och UFO-kvinna

Här är en pirat jag just färglagt. Tycker inte man ska rösta på Piratpartiet eftersom de är nyliberala, men sagans sjörövare är ju rätt coola.


Häromdan såg jag en jättedålig film med den där fotomodellen från Femte Elementet. Den här filmen var baserad på "verkliga händelser" som en psykolog varit med om ute i nån avkrok av Alaska. Hon såg verkligen speciell ut, så jag passade på att teckna av henne. Resultatet har ni här nedan.


Byn hade varit utsatt för UFO-kidnappningar, och man fick se en massa riktiga videoklipp från olika skumma händelser. Tyvärr så pajade kamerorna varje gång...

Googlade lite efteråt om filmen och det visade sig att allt var fejk.

4 kommentarer:

  1. gillar verkligen detta, är det på oblekt papper? känns väldigt 50's, typ popeye: http://www.youtube.com/watch?v=1BkUXUKU8OQ

    SvaraRadera
  2. Jo, det är oblekt papper, sånt där som man köper ett kilo av på barnavdelningen på ICA Maxi. Men jag ritar på vanligt vitt papper oftast och sen lägger jag på den oblekta pappret i Photoshop (typ som i filmen i inlägget innan).

    SvaraRadera
  3. Du får en liten utmärkelse av mig minsann:
    http://leia-vem.blogspot.com/2010/02/kreativ-blogger.html

    SvaraRadera