torsdag 25 februari 2010

Min sjukdom har ett namn

Den heter Vestibularisneurit och är ett virus som sätter sig på balanssinnet.

Idag har jag varit på akuten hela morgonen och förmiddagen och genomgått olika spännande science fiction-undersökningar. Det var väldigt spännande. Min pappa var med och han ville prata med alla. Hans främsta samtalsämne var parkeringsavgiften.

Sen när vi var klara fick jag köpa medicin och så åkte vi och åt hamburgare i Högdalen. Jag trillade så klart omkull eftersom allt snurrade, men Högdalen är ökänt för alla sina missbrukare så jag passade in i omgivningen.

Nu ska jag ägna de helgen åt balansövningar, för hjärnan kommer tydligen börja kompensera för balansnedsättningen på ena sidan. Till min hjälp har jag köpt åksjuketabletter så att jag slipper kräkas när jag gör detta.

På en blogg kan man dela med sig av vad som helst, men tänk dig för innan du skriver eftersom arbetsgivare och framtida svärföräldrar kan läsa den. Jag vill att ni, kära arbetsgivare och framtida svärföräldrar, ska veta att Vestibularisneurit bara är något tillfälligt och kommer inte påverka min arbetsförmåga eller min förmåga att agera avelsdjur.

3 kommentarer:

  1. Alltihop låter fruktansvärt! Hoppas du blir bättre snart. Kram/ Loka

    SvaraRadera
  2. Jag hade en kurskamrat som drabbades av samma åkomma. Han hade ett kortvarigt helvete men blev fullt återställd och lärde sig att skratta åt alltihop (typ). Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Jo, moster doktorn sa att det brukar gå över av sig själv helt plötsligt, så jag håller tummarna. Hade en liknande grej i somras som jag då kallade för "serietecknarsjukan" eftersom jag vet fler serietecknare än jag som drabbats. Kanske vi umgås för intimt med varandra?

    SvaraRadera