onsdag 10 februari 2010

Hoppsan vilken dag

Idag var en otroligt händelserik dag i den unge Mikael Sols äventyrsfulla liv. Dagen började med att jag åkte med pappa till världens största IKEA som råkar ligga i Kungens Kurva (kurva betyder hora på många slaviska språk). Där inhandlade jag förvaringshyllan Trofast. Det roliga med min pappa är att han hela tiden har rätt, även när han inte har det. Exempelvis så visste jag på vilken avdelning Trofast fanns, eftersom jag redan har en sån hylla sen tidigare. Den finns på Barnens IKEA. Pappa var dock inte övertygad, utan tvingade med mig till bokhylleavdelningen. Där stod vi ett tag i kö till infodesken. Under tiden som vi stod där och väntade så tittade jag på ett exemplar av Trofast som jag kunde se stod inne på just BARNENS IKEA!!!!
Vi fick i alla fall tillslut hjälp av snubben i infodesken efter ett väldigt förvirrat samtal om mått. Sen gick jag raka vägen till hyllan som jag redan visste var den finns sen innan för att kolla var den fanns att hämta på Hämta själv-lagret, eller vad fan det nu heter. Efter det skulle vi till parkeringen och pappa visste så klart bästa vägen dit. Jag sa att han hade fel, men vi fick ändå gå hans väg. Sen gick vi min väg och så kom vi fram.



Efter IKEA dumpade jag hyllan hemma och så satte jag mig på tunnelbanan till pendeltåget som tog mig till Sundbyberg, där Kartago numera är inhyst på Semic. Där satt jag och skannade en massa seriesidor. Jag kom efter att alla hade ätit lunch. När jag väl skulle äta min lunch hade alla på Semic fikarast, men jag lyckades tajma det rätt dåligt på nåt sätt, så jag hamnade själv vid ett matbord, medans alla andra stod vid köksdelen och fikade. Det kändes lite som att jag var den nya mobbade killen i en high school-film. Annars så verkar alla på Semic vara jäkligt trevliga. Hoppas de vill anlita mig för något nån gång.

Jag kom hem prick 18.00 efter jobbandet. Slängde i mig rester från igår och skruvade ihop Trofast och sen drog jag iväg till Jocke en timme senare för att redigera boken vi skriver tillsammans. Vi var faktiskt rätt effektiva. Det blir en rolig bok det där. Ha ha. Ha.


Kanske min bästa låda.

2 kommentarer:

  1. vad många piskor du har

    SvaraRadera
  2. Ja, Lego gillar att ha med dem i sina modeller. Danmark är ju ett högsäte för skandinavisk BDSM.

    SvaraRadera