onsdag 10 februari 2010

Förlåt Karl Johnsson och Carl Johansson

I ett tidigare inlägg som jag skrev när jag var bakis hävdade jag att Carl Johansson gjort Mara från Ulthar. Så är inte fallet. Carl Johansson har gjort Föreställningar och Tokstollen får fnatt!. Det är alltså Karl Johnsson som gjort Mara från Ulthar. Namnförväxlingen berodde på att jag sökte bland mina vänner på Facebook och då ploppade Carl upp. Detta misstaget är ju precis som att nån skulle ha en kompis på FB som hette Michael Månstråle och förväxla denna person med mig.

I babian.se nr 3 och nr 11 kan ni läsa serier av Carl Johansson!

Svenska serieskapare med namn som Johansson, Johnsson och Jonsson:

# Elis Johanson
# Andreas Johansson
# Carl Johansson
# Henrik Johansson
# Joakim Johansson
# Lars Johansson
# Nanna Johansson
# Susanne Johansson
# Ted Johansson
# Ulf Johansson
# Marc Johnson
# Monika Johnson
# Stina Johnson
# Karl Johnsson
# Elin Jonsson
# Jens Jonsson
# Mats Jonsson

Bonusfakta: Mikael Sols farfars far hette Johansson i efternamn innan han bytte till Sol. Johansson är Sveriges vanligaste efternamn och bars den 31 december 2008 av 265 308 personer, enligt statistik från Statistiska Centralbyrån.

2 kommentarer: