onsdag 3 februari 2010

Dikt från gymnasiet

Gud, jag skäms verkligen för det här. När jag gick i gymnasiet så gjorde vi en skoltidning som hette Populos och som utkom med två nummer per termin. Jag brukade fylla ungefär hälften av varje nummer med egna serier, dikter och "humor".

Här är då en av dikterna. Alla var ungefär likadana...

Element
Han fryser
Likt en snöflinga landar hon lätt på honom
Omt vidrör hennes läppar honom
Han svarar henne med sina
hennes varma händer smeker honom på det
rätta sättet, det enda hon känner
En gnista tänds
Blodet fyller hans frusna kropp
Deras själar sätts i lågor
Lika fort som Det började, är Det över
Utbrända ligger di kvar i askan efter
den snabba elden
Hon skrattar, säger något han önskar han
aldrig hört och hon tänder en cigarett
Sedan lämnar hon honom
ensam i en kall säng, i ett kallt rum,
I en kall värld
Ensam fryser han igen
Till is, till en glaciär
Större än Antarktis
Större än vintern
Solen rår in på honom
Bara hon
Endast hon


Jag tror den här dikten, eller vad man ska kalla den, handlar om sex. Jag tror även att man kan utläsa det rätt uppenbara: Jag var oskuld när den skrevs och tack vara den så förblev det så i nåt år till.
Konstigt nog innehåller den inte orden regn eller tårar.

3 kommentarer:

  1. Åååh gud jag dööör, det var det roligaste jag läst på länge. Mer, mer MER!

    SvaraRadera
  2. Alltså, de var mycket MYCKET sämre än vad jag mindes. Hade jag träffat mitt sjuttonåriga jag idag hade vi lätt hatat varandra.

    SvaraRadera
  3. Tyckte den var lite fin, fast lite... Patetiskt rolig :)

    SvaraRadera