lördag 6 februari 2010

Bakis och skakis

Igår var jag på Åsa Grennvalls releasefest för hennes nya seriebok Svinet. Det var riktigt trevligt, men tyvärr tog alla böckerna slut så jag hann inte få någon signering.
Nils var där tidigare än jag, så han hade i alla fall köpt ett ex (fast osignerat). Ska ta och tjuvläsa den så fort jag mår lite bättre.

Efteråt gick några av oss vidare till det anrika BG på Hornsgatatn. Där drack jag för mycket. På toaletten fanns det samhällsinformation. Jag gillar ju reklam så jag blev glad.



Idag fyllde min pappa 85 år, så jag var över och firade gamgubben. Vi passade på att fira mig också. Jag fick en hylla i present och Lego. Det jobbiga var att föräldrarna slagit på stor med olika drinkar och grejer vilket inte passade in i min annars så nyktra livsstil. Eller mest för att jag legat och kallsvettats hela dagen och mått illa.

Just nu sitter jag hemma och missar releasefesten för Maran från Ulthar som är en ny seriebok av Carl Johansson. Tråkigt, men jag klarar inte mer alkohol. Fick just sms som hävdade att jag är en mes och det stämmer.

Nu ska jag gå och kräkas.

2 kommentarer:

  1. Karl Johnsson heter han. Rätt ska vara rätt.

    Tänk om alla skulle börja kalla dig för Michel Månstråle. Hur skulle det se ut?

    SvaraRadera
  2. Anledningen är rätt enkel, jag använde Facebook för att kolla namnet. Enda problemet är att jag har serietecknaren Carl Johansson som vän där också... Oups.

    SvaraRadera