måndag 4 januari 2010

Timmarna som går

Dataspel och jag är en dålig kombination.
Igår kväll trodde jag att klockan var runt midnatt när jag skulle gå och lägga mig.
Det var den inte. Klockan var fem på morgonen. Jag hade suttit och spelat CivCity: Rome i sju timmar på raken utan att ha fattat det.

Min dygnsrytm blev lite störd av att åka buss i tolv timmar under lördagen, för när vi kom fram till Stockholm runt elvatiden på kvällen hade ju jag hunnit sova en massa redan.

Som tur är har jag bara frilansjobb den här veckan som inte är beroende av fasta tider i alla fall, men det jobbiga med såna jobb är att jag lätt jobbar på kvällarna istället för på dagarna och det sabbar det här med normala måltider, vilket sabbar magen lite och så får jag lättare ont i huvudet. Jag överväger att skaffa mig ett jobb där man börjar klockan 9.00 varje dag. Själv har jag inte den disciplinen när jag jobbar hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar