söndag 3 januari 2010

Mer om Avatar/Pochahontas i rymden

Så där. Nu är jag tillbaka i el Stockholmo.

Angående Avatar.
Jag tyckte dels att den var bra.
Den delen beror på att jag är sjukt svältfödd på rymd-sci fi. De var ju trots allt ute i rymden under typ första kvarten. Denna kvarten var vad jag gillade med filmen.

Att resten av filmen är precis som Pochahontas (Disneyversionen) är del delen som jag inte gillar. Överlag har jag svårt för rymdfilmer där rymdvarelserna är för lika människor. Särskilt rymdvarelser som pratar engelska. Därför älskar jag exempelvis Alien, men hatar Star Trek.

Men filmen är ju ruggigt snygg och jag gillar ju svävande berg, så därför kommer jag skaffa denna filmen på DVD i en inte allt för avlägsen framtid. Förhoppningsvis är det en massa bakom-kulisserna-material med.
Av sånt material kan man lära sig en massa man behöver kunna om man är intresserad av att berätta historier, exempelvis i serieform. Så börja kolla extramaterial om ni inte redan gör det. Jag rekommenderar extramaterialet till Alien och Life Aquatic.

Avatar får 3 solar av 5 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar