onsdag 20 januari 2010

*Lista om Fashion&Skönhet*

Jag sitter och googlar fram bilder på hur sjuttonåringar klär sig på jakt efter bra referensbilder till ett illustrationsjobb. Detta gjorde att jag hittade följande lista med modefrågor som jag nu tänker svara på!

Vad heter du?
Mikael
Vart bor du?
Stockhom (dessutom heter det "Var bor du?". "Vart" anger riktning, "Vart är du på väg?")
Beskriv din stil med 3 ord?
Grunge, jeans och t-shirt
Vilka är dina stilikoner?
Stand up-komikerna på Norra Brunn.
Vad innebär mode för dig?
Att bry sig om världen.
Vad vill du ha just nu?
Lunch!!!
Vilka är dina favoritaffärer, butiker?
BR Leksaker, Toys R Us, HB Adventure.
Shoppar du second hand?
Serietidningar ibland.
Vad är din favorit i vår?
När korna släpps ut på bete igen.
Dyraste respektive billigaste i garderoben?
Tror min vinterjacka är dyrast och så har jag några billiga strumpor.
Favoritaccessoarer?
Flickvän (ojoj, det blir soffan ikväll).
Kommer du kunna shoppa lika mycket om 10 år?
Ja, eftersom efter tredje världskriget kommer allt vara som i Fallout 3.
Brukar du tröstshoppa?
Bara när jag är ledsen.
Högklackat eller lågklackat?

Jag gillar inte att se lång ut. Frodo är min idol.
Vilken är din drömväska?
En sån där allt får plats i (utom lokomotiv och atlantångare).
Vilket blir ditt nästa köp?
Kött. Jävligt mycket kött. Jag ska rulla runt i kött.
Vad vill du jobba med i framtiden?
Glada barn.
När upptäckte du ditt intresse för mode?
När jag hade en djup depression.
Favoritplagg just nu?
De som det inte är stora hål i. Hål får mig att se fattig ut.

3 kommentarer:

  1. "Vart bor du?" De vill väl ha en riktning då.. "Åt vänster"... eller kanske.. "Norrut". :-)

    SvaraRadera
  2. Sköna svar, Mikael Sol håller fortfarande stilen. ::

    Men jag gillade den här bättre:

    http://psykisktsjuk.blogspot.com/2009/10/livet-enligt-mikael.html

    SvaraRadera
  3. Aah, den var bra! Jag skrattade till och med själv nu!

    SvaraRadera