söndag 17 januari 2010

Klimatförändringen märks

Jag köpte med mig pizza hem från förortskrogen Oasen i Rågsved för en vecka sen. Det blir oftast Fyra årstider, eftersom jag är big fan of Vivaldi. Vivaldi var dock bara hans artistnamn. Hans riktiga namn var Quattro Stagioni.

När jag kom hem så upptäckte jag till min förfasan att det saknades en årstid! Eller snarare att årstiden burk-mussla bytts ut mot årstiden burk-skinka! Det fanns alltså två likadana burk-skinka-årstider. Hela min uppfattning om hur ett år är blev uppfuckat. Dessutom var årstiden burk-räka jättekort. Antar att det har att göra med uppvärmningen av haven. Och jag som alltid trott att det var bra att värma upp först. I vilket fall som helst så stretchade jag som en motherfucker efteråt för jäklar vad den där degen tog plats i min lilla mini-mage. Tror inte jag varit så mätt sen jag sög av ett helt fotbollslag bestående av överkåta 95:or förra hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar