fredag 22 januari 2010

Intervjuoffret

Idag blev jag intervjuad av en journaliststuderande. Upptäckte till min förfasan att Café Soda bommat igen. Jag har visserligen bara fikat där cirka en gång i hela mitt liv och då drack jag jos gjord av koncentrat.

Själva intervjun gick rätt bra. Hon var väldigt påläst, vilket ju är ovanligt när det gäller journalister, så det kändes kul att babbla på om mig själv.

Personligen skulle jag vara urusel som journalist. Jag skulle aldrig komma på nåt vettigt att fråga. När jag skulle göra ett skolarbete om ett konditori en gång så var en av mina frågor till konditorn, "Får man många brudar på det här, eller?". Jag kände mig jättekorkad. Jag tänkte mest på att han hade så konstiga tider och att det kanske var svårt att inledda ett förhållande under de omständigheterna.
Hans svar var i alla fall "Nej".
Efteråt fick jag bullar.
De var goda.

3 kommentarer:

  1. Får man många brudar på att rita serier?

    SvaraRadera
  2. Självfallet. Att teckna serier är det sexigaste som finns.

    SvaraRadera
  3. Bagerihistorien gjorde detta värt att läsa. Bra där :)

    SvaraRadera