torsdag 14 januari 2010

Dagens goda gärning

Eller gårdagens, beroende på hur man räknar.

Igår så var jag hos några kompisar och spelade Settlers of Catan och på nåt konstigt sätt lyckades jag vinna utan att någon märkte vad jag pysslade med. Det var första gången jag vann i det spelet så jag blev alldeles nervös och skakig efteråt.
Vi spelade en omgång till men då såg jag till att inte ha en chans att vinna för jag tyckte det var så pass obehagligt att bli helt uppstressad av ett brädspel. Okej om det var GTA liksom.

När jag sen gick hem från tunnelbanan så såg jag ett metallföremål ligga i snön.
Jag insåg att det rörde sig om en tappad mobiltelefon och för en halv sekund så tänkte jag, "Nej, jag klarar inte av böket med det dära", men så plockade jag upp den ändå.
Det var en Samsung-mobil så det tog ett tag för mig att lista ut hur man skulle sms:a (utan T9 dessutom!), men jag lyckades slänga iväg ett sms om att mobilen var hittat till ägarens mamma och ett till pappan. Sen dog batteriet.
Klockan sju i morse så ringde hon som ägde mobilen och var typ sjukt glad och lättad över att den var upphittad, så det kändes bra för alla inblandade parter tillslut.

Jag brukar även hjälpa folk på och av med barnvagnen på bussen.
Ge mig en kaka, jag är snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar