söndag 1 november 2009

Zombieland

Okej, så igår var jag på biodejt. Vi såg Zombieland. Jag trodde att den skulle börja klockan 19.00, så vi träffades vid 17.00 för att hinna äta middag innan.
Jag ville äta sushi så det fick bli vegansk currygryta på Chutney på Söder. Den var rätt oinspirerad, men jag blev i alla fall mätt. Ful konst var det på väggarna också.

Problemet uppstod när vi hade ätit färdigt och druckit varsitt glas rött. Filmen började inte alls 19.00, utan 19.45, och det var typ mer än en timme kvar innan den skulle börja. Jag typ sa,"Vi får väl gå till Carmen och dricka en veckans" och så gjorde vi det.

Denna vecka var den "björnen" som var veckans. Jaha, men eftersom jag så sällan dricker och inte riktigt hade ätit så mycket mer än den där veganska currygrytan under dagen så blev jag rätt dragen. Jag passade på att gå på muggen på Carmen och sen gick vi till Filmstaden Söder. Väl framme med min fasta lilla röv placerad i den obekväma biofotöljen insåg jag att jag var väldigt kissnödig igen. Björnen är bra på att rinna igenom snabbt. Filmen började och jag hade ingen lust att missa en enda sekund av denna ljuva vardagskomedi i postapokalypsen, så där fick jag sitta kvar.
Jag provade olika ställningar. Att sträcka på mig för att göra urinblåsan större.
Att sitta brett isär med benen. Att sitta med dem i kors.
Det sistnämnda fungerade bäst.

Filmen tog slut och jag sprang till toaletten och insåg att en av reglerna i Zombieland är att hålla sig borta från offentliga toaletter. Således fick jag hålla mig hela vägen hem och självklart missade vi precis vårt tåg, så det tog 15 minuter extra, plus att det var ett kort tåg och jag har fobi mot korta tåg.

Zombieland får tre solar av mig i betyg. Den var snygg och rolig.

1 kommentar:

  1. Det är faktiskt lite obehagligt med korta tåg. Speciellt sedan de nya vagnarna kommit.

    De har en nästan amputerad känsla över sig.

    SvaraRadera