onsdag 4 november 2009

Tappa inte kontrollen

Jag har kommit på varför jag är så dålig på att kontrollera FPS (tp Halo och liknande). Det är inte för att kontrollerna är dåliga, utan det är för att Nintendo gjort kontrollerna för perfekta till Metroid Prime och Zelda (Ocarina of Time, Majoras Mask och Wind Waker. Inte Twilight Princess).

I vanliga spel går jag ofta rakt in i väggarna det första jag gör, eller börjar skjuta antingen i taket eller i golvet. Det hela påminner om hur det brukade gå för mig på gympan i grundskolan, men där hade vi inte automatvapen så klart, men olika racketar och liknande.

Annars är jag fett sugen på Command and Conquer 4 som faktiskt finns till Mac (av nån jävligt konstig anledning). Alltså, om jag hade pengar.

Annan nyhet är att Situation Stockholm bestämt sig för att köra olika serietecknare, tre nummer åt gången. Jag har redan gjort mina tre nummer, så nu är det sayonara. Känns rätt bra ändå, för jag är sugen på att hitta nån som kan publicera serien oftare. Att göra en stripp i månaden funkar ju inte riktigt för att kunna etablera nånting. Då är det bättre med vanliga skämtrutor.

Så om du jobbar på en tidning och vill publicera Rambo, hör av dig till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar