onsdag 21 oktober 2009

Sjukt utmattad

IKEA i Kungenskurva vid stängning när folk har fått barnbidragen är inte en kul plats att vara på.

Att jag dessutom inte hade ätit något sen fyratiden hjälpte inte direkt.
Jag är vek, men klarade i alla fall biffen.

På lördag flyttar jag till förorten, men just nu saknar jag nån som kan köra flyttbilen. Som stockholmare har jag ju inte körkort.

Däremot köpte jag ett busskort imorse på Pressbyrån.
Det var kul för innan mig stod en alkistant som försökte dela med den stressade tjejen i kassan om Nationalencyklopedin (jag stavade rätt på första försöket!). Hon hade inte pengar till dem, men hon hade fem barn (sa hon) och så var det lite jada jada och bla bla. Tillslut hade hon lyckats fixa att tjejen i kassan varje onsdag skulle lägga undan två exemplar av Nationalencyklopedin (jag stavade rätt även andra gången!) tills tanten hade fått ihop pengar... Ja, jag missade alltså tunnelbanan, som ni förstår.

Oy ve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar