lördag 31 oktober 2009

Livet, enligt Mikael

I Stockholm City har de i slutet av tidningen ett gäng frågor som de ställer till kändisar. Eftersom de inte svarar när jag ringer dem varje dag så kommer jag härmed publicera mina svar här på bloggen.

"Jag är stolt över SM-guldet"


Han hoppade av Beckmans till förmån för att rita serier. Nu jobbar Mikael Sol 18 timmar om dagen och drömmer om en ledig stund i skogen.

1. Vad är sann lycka?
Sann?


2. Vilken är din största rädsla?

Att himlen ska falla ner över mig.

4. Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Att jag är vit medelklass och man med maktpositioner. Samt att jag är heterosexuell. Allt det här är väl en enda stor egenskap? Eller har jag missförstått något?

4. Vilken egenskap föraktar du mest hos andra?

Att de är nazister. Jag har aldrig gillat nazism. Jag var scout ett tag i min ungdom, men gillade aldrig de där inslagen med att knyta knopar och slå ihjäl judar.

5. Vilken levande person beundrar du mest?
Mig själv.

6. Hur känner du dig just nu?

Lite orolig i magen. Har ätit ägg.

7. När ljuger du?

Ungefär precis hela tiden, men jag kallar det inte för att ljuga, utan för att skoja. Detta har jag lärt mig av ett barn jag känner, men inte är släkt med.

8. Vad ogillar du mest med ditt utseende?

Att jag är för snygg för att komma in på Carmen (känt ölhak på Södermalm).

9. Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos män?

Att de åkte ut i rymden. Där kunde de ha stannat.

10. Vilka kvaliteter uppskattar du mest hos andra kvinnor?

Att de låter mig hållas och att de skriver snälla mail om min bok. Jag får aldrig mail från män.

11. Vilka ord eller uttryck använder du för ofta?
"Det där var segt, sa råttan"

12. Vem eller vad är ditt livs kärlek?

Det finns ett företag i Danmark som tillverkar små plastbitar som passar ihop i olika kombinationer. Jag älskar min tjej mer än alla de där plastbitarna i hela vida världen.

13. Vilken talang skulle du vilja ha?

Att kunna gå väldigt fort baklänges.

14. Om du kunde förändra en sak med dig själv, vad skulle det vara?
Att mina ben blev lika långa. Det ser så fånigt ut när jag vankar fram med ett ben som är lite längre än det andra. Jag skäms dagligen och det händer att skolklasser på utflykt pekar och skrattar.

15. Vilken är din största bedrift?

Att jag lärde mig att gå på toaletten själv, fast mamma inte ville det.

16. Om du skulle dö och fick återvända som en person eller sak, vad skulle du välja?
Jay-Zs penis (kom igen, erkänn det vill ni också).

17. Vilken av dina ägodelar håller du högst?

Min dator för den är praktiskt att ha.

18. Vad är det värsta en människa kan uppleva?
Att se sina barn dödas framför ögonen på dem.

19. Vilken är din favoritsysselsättning?
Att smeka mig med mårdhårspenslar. Och har jag ingen sådan pensel i närheten går det lika bra med bara en helt vanlig mård.

20. Vilket är ditt mest utmärkande drag?
Att jag alltid tror att jag blir förgiftad om jag dricker Fanta blandad med vanlig apelsinjos.

21. Vilka är dina favoritförfattare?
De modiga författare som ser igenom reptilernas tyranni och är villiga att riskera sina liv och ännu värre, sina karriärer, för att exponera dem.

22. Vilken påhittad person gillar du mest?

Jesus.

23. Vilken historisk person identifierar du dig mest med?
Peter Parker.

24. Vilka är de största hjältarna i ditt liv?
Rent krasst så är ju Stålmannen överlägsen alla andra.

25. Vad ogillar du mest?
Att jag inte kom på det där med Harry Potter. Tänk vad rik jag hade varit.

26. Vad ångrar du djupast?

Att jag inte fortsatte jobba i reklamvärlden. Tänk vad rik jag hade varit.

27. Hur skulle du vilja dö?
Som vinnare av "Fångarna på Fortet".

28. Vilket är ditt motto?
"Jobba så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt"

3 kommentarer:

  1. Jag önskar jag var lika fyndig :D Grymt kul läsning!

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade så att hela salongen vände sig om, under gårdagens middag, när jag smyg läste din blogg under bordet i min BlackBerry. Sedan somnade jag skönt i en fåtölj framför brasan!

    SvaraRadera
  3. tänk... det där med benet har jag aldrig märkt. Men du har väl mest stått stilla när jag sett dig i och för sig.

    fråga nr 16: Yes, tveklöst.

    SvaraRadera