tisdag 13 oktober 2009

Jösses Amalia - det är höst

Idag tog jag en sån där höstpromenad ute i en skog. I stan ser jag aldrig några träd, så det kom som en överraskning att löven var så gula. Först tänkta jag att det var några vilda ungdomar som graffitimålat dem gula, men när jag luktade på dem så blev jag inte så där snurrig i huvudet som man blir när man luktar på sprayfärg.

Oh well. När jag var på jobbet så passade jag på att prata med serietecknaren Thomas Olsson (Rogert) om hur man bäst lägger upp arbetet när man är strippserietecknare. Bland annat har jag hört att Tony Cronstam (Elvis) ritar alla veckans strippar på måndagen, för att sen ägna resten av veckan till att samla inspiration och idéer. Vet inte om det stämmer, men det verkar som en rätt bra plan. Det svåra är ju inte att teckna, utan att hitta på manus som håller.

Jag åt kyckling till middag. Det är inte ofta jag äter kyckling, eftersom jag är ganska så rädd för fåglar, men efter en månad med falukorv så var det dags att göra en ändring i menyn.

2 kommentarer:

  1. En månad med falukorv... *brrr*

    Gå över till kokt fisk, potatis och stuvad broccoli istället! Jättefräscht! :)

    SvaraRadera
  2. www.earthlings.com

    SvaraRadera