torsdag 22 oktober 2009

Här packas det

Idag plockade jag ner utställningen, men i lilla rummet hänga jag om några av de teckningar som inte blev sålda, plus en ny teckning! De kommer hänga där nästa vecka, då galleriet är stängt för det är höstlov, men man kan se in genom de stora fönsterna.

På lördag flyttar jag till förorten, så imorgon ska jag packa ihop hela mitt lilla liv i flyttkartonger.

Plus att jag börjat jobba med en ny seriebok av en av landets främsta serieskapare som jag är redaktör och formgivare för. Kommer bli en grym bok som kommer ut i april om förlagsgudarna är med oss.

Annars då? Jo, jag rekommenderar att man tittar på teveserien "Breaking Bad". Första säsongen finns på DVD. Sjukt välskriven, spännande och rolig. Handlar om en kemilärare som får lungcancer och börjar tillverka metamfetamin för att kunna få ihop pengar till sin familj, så de ska klara sig ekonomiskt när han väl har dött. Den har fått massor av priser och jag tror den går på TV8 eller nåt.

2 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen idag Micke! Vill man se Pingvinen utan att kika in genom fönstrena kan man faktisk komma in genom dörren den 3:e november till den 10:e. Sedan flyttar Pingvinen och hans vänner till Regeringsgatan 25. Men dit får bara sjukt bankfolk komma!

    SvaraRadera