fredag 2 oktober 2009

Fuck it

Tänkte att jag var smart som tog med mig min skanner till kontoret idag, men nu när jag kom hem med den (utan att ha haft användning av den) insåg jag att USB-sladden till den is missing in action. PANIK. Förhoppningsvis är den kvar på kontoret. Eller, det är inte som att jag öppnade väskan nånstans. Så antingen är den här hemma (vilket inte är kul för det innebär att jag måste städa i den röran som utgör mitt sovrum/ateljé).

Jag skulle kunna låna Kartagos skanner... Om det inte vore för att den och jag inte är kompisar. Eller om jag inte minns helt fel så är det något strul med den som gör att man inte kan skanna in i bitmap. Något jag som serietecknare i det här fallet är beroende av.

Ja, jag vet att man kan skanna in i färg eller i gråskala och konvertera bilden sen, men allvarligt talat är det bök jag kan leva utan (och ja, jag vet att man kan göra macron som fixar det där hyfsat snabbt, men ändå!).

Istället ska jag lyssna på Springsteen hela natten och tycka synd om mig själv. Rätt åt den där jävla skannern!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar