fredag 2 oktober 2009

Det blir ingen bok (den här gången)

Jag har tänkt rätt mycket på Psykiskt sjukt-boken i flera månader nu, och kommit fram till att jag inte vill göra den. Jag är för egen del klar med allt det som jag från början tänkte ta upp. För mig finns det ingen större poäng att rota mer i det där. Jag vill göra något annat. Framförallt vill jag återfå något slags dräglig form av liv där jag får vara mer ifred. Och jag vill fokusera på mindre projekt. Och jag känner att jag försummat babian.se alldeles för länge.

Idag fick jag även veta att jag inte fått det stipendium jag sökte. Inte så konstigt, eftersom över 2000 konstnärer sökte det. För mig kom det beskedet som en lättnad. Jag måste inte göra en till bok!

En annan sak jag känner starkt för är att delta i olika utländska antologier, men framförallt att kunna rita serier när jag har lust, och inte på grund av nån slags stress inför bokmässe-släpp.

5 kommentarer:

  1. Bra beslut Mikael! Låtom lusten till skapandet styra! Om inte lusten finns ska man inte göra't.

    ...meeen fortsätt gärna blogga ändå,
    jag är liite liiite beroende av den här bloggen... ehe he he...
    Det räcker ju med att ändra "Om mig"-texten litegranna så är saken biff! :D

    SvaraRadera
  2. Ja, fortsätta blogga kommer jag göra! Alla tjejer jag träffat sen jag började blogga 2007 har jag träffat pga bloggen!

    SvaraRadera
  3. HaHa! Lägg av! ^_^

    ...varför ger inte mitt bloggande sådan trevlig avkastning?
    Hur gööör du..?

    Jag kanske skriver för lite om toalettbesök! Nu du, nu jävlar ska'rom samlas i drivor kring mina anklar!

    SvaraRadera
  4. imponerande starkt beslut. skönt att se att du har självrespekt trots allt! way to go!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är synd av rent egoistiska skäl.
    Jag ville läsa.
    Jag tycker att du är bra och mycket läsvärd.
    Däremot förstår jag.
    Jag har själv påbörjat iallafall tre böcker.
    Men man ska ju skriva dom för sig själv och när man är klar med sig själv behöver man ju inte skriva längre om man inte försörjer sig på just det.
    Själv kände jag att det inte blev bra längre.
    Och då är ju att sluta det enda rättvisa att göra.
    Mot sig själv.
    (och antagligen även mot de som skulle ha läst det.)
    Du vet vad Beastie Boys säger: Be true to yourself and you will never fall.

    Hoppas jag får läsa en massa annat från dig istället!

    SvaraRadera