fredag 30 oktober 2009

comhem - vi börjar om igen

Idag gick jag ur comhem, och tänkte maxa med att gå ur Svenska kyrkan också, men vet inte riktigt hur man gör...

Så här gick det i alla fall till att gå ur comhem.


1. Jag ringde kundtjänst.

2. Jag fick knappa in en massa olika siffror.

3. Jag hamnade i en telefonkö i 15 minuter (Lina Neidestam satt samtidigt i en telefonkö till en annan operatör precis mitt emot mig).

4. En norrländsk kvinna svarade.

5. Jag gillar norrländska kvinnor. Är du från Norrland? Jag gillar dig säkert då.

6. Hon berättade att hon betalar sin 21åriga sons tandvård.

7. Jag visste inte vad jag skulle med den informationen till.

8. Hon sa, "Varför ringer du och gör slut på en fredag?"

9. Jag sa, "Jag har flyttat. Det är inte dig det är fel på. Det är mig."

10. Hon skrattade.

11. Jag slipper betala 3 månaders uppsägningstid för att jag var så charmig.

12. Jag önskar henne en trevlig helg och hon verkar riktigt glad.

13. Jag lägger på luren och har fått en ny kompis i Norrland som jobbar på comhems kundtjänst.

14. Jag konstaterar att Norrland måste vara Sveriges svar på Indien med alla sina call centers.

15. Jag går ut i ett Stockholm - fyllt av människor med tomhet i sina ögon. De irrar fram som vålnader över gator och torg, utan riktning eller mening. I sina händer har de Iphones och i sina öron hör de ljudet från ett 90-tal då allt var enklare. De lyssnar på "Macarena". Året var 1996 och jag var femton år och hade aldrig kysst en flicka. Hon skulle bli den första. Hon hette Liselotte utan bindestreck och bodde i Segeltorp i Huddinge, men det blev aldrig något.

4 kommentarer:

  1. Gå in på svenska kyrkans hemsida så får du all info om hur du går ut, hur enkelt som helst =)

    SvaraRadera
  2. Ah, jag får nog vänta tills min flyttanmälan är fixad så jag kan kontakta nya församlingen.

    SvaraRadera
  3. ...eller så stannar du kvar och låter lilla Jesusbarnet gro i ditt hjärta.

    SvaraRadera
  4. jag blev lite kär i dig nu. du är rolig och jag är från norrland. deal?

    SvaraRadera