söndag 20 september 2009

A Sunday smile

Det är ju många som stör sig på Spotify. Jag stör mig inte så jättemycket. Kanske lite på reklamen. Men däremot så stör jag mig på... eller nej, jag tycker det är "intressant" med att många stör sig på att Spotify inte har den musiken som de lyssnar på. De band och artister som de gillar, och att de ser det som en anledning till att Spotify inte bör finnas. Eller framförallt ser de det som en anledning till att fortsätta piratladda ner musiken de gillar. Vilket är lite konstigt, för förut var det rätt vanligt att man laddade ned den musiken man ville prova på, och om man gillade den så sa man att man köpte den på CD eller i annat format. Men nu verkar det ändå vara så att även om man gillar en viss typ av musik (som alltså inte verkar finnas på Spotify) så är man inte beredd att köpa den, utan laddar ner den olagligt istället.

2 kommentarer:

  1. "köpa musik på cd" visst låter det lite... dött?

    Jag hörde någon på tunnelbanan som pratade om en cd han hade köpt samma dag
    och jag blev liksom fnissig! Som om jag för 5 år sedan hört någon prata om att han/hon köpt ett kasettband.


    Förresten, fick du betalt av AntiPiratbyrån för den här blogposten?

    SvaraRadera
  2. Haha håller med fridaswork.

    SvaraRadera