måndag 14 september 2009

Hatbrott i GTA4

Jag upptäckte för nån dag sen att det finns ortodoxa judar i GTA4. Således har jag börjat slå ihjäl dem med mina knytnävar så fort jag råkar på dem på gatan. Då ropar de, "I'm also a human being".

Men det är ett intressant dilemma för Rock Star som gjort spelet. Liberty City är en New York-kopia, och i New York bor en massa människor med olika bakgrund, ska de då ta med vissa minoriteter som kan råka ut för spö, eller ska de låtsas som att de inte finns, för att skydda dem från galningar (som jag). Och är det mer rätt att döda ryssar än exempelvis ortodoxa judar. Eller afroamerikaner för den delen?
I flera GTA-spel dödar man även bögar. Iofs är man även kompis med bögar, så det brukar röra sig om gamla pojkvänner till dem som man ska ha ihjäl, men ändå.

På sätt och vis är det kanske rätt befriande att alla får vara med och bli slagna på käften.

3 kommentarer:

  1. Jag upptäckte för nån dag sen att det finns ortodoxa judar i GTA4. Således har jag börjat slå ihjäl dem med mina knytnävar så fort jag råkar på dem på gatan. Då ropar de, "I'm also a human being".


    Det vore sjukt roligt om du redigerade bort "i GTA4" från det stycket. ^_^

    SvaraRadera
  2. Sjukt i alla fall...

    SvaraRadera
  3. jajaja, PK hit och PK dit.
    Hörru anonym: Vad heter den här bloggen egentligen? va?
    erkänn att du också är lite sjuk i huvudet! se så, erkänn nu.

    SvaraRadera