måndag 21 september 2009

Godnatt

Idag hann jag med ett biobesök på kvällen. Fick dock ont i magen som bara den innan av stressen att hinna med allt.

I alla fall.
Jag såg Inglourious Basterds. Denna filmen var mycket spännade och bra. Denna filmen var snyggt filmad och med bra dialog på flera olika språk. Skådespeleriet var på topp och det verkade som att alla hade kul. När denna filmen var slut så applåderade flera i salongen. Jag ville också göra det, men kände mig inte helt bekväm med detta.

Efteråt gick jag hem genom ett Stockholm som inte riktigt verkade ha fattat att den nya veckan är igång.

Imorgon har jag tvätttid 7.00-12.00. Detta känns inte riktigt så kul som nazi-slaktar-film, men ett fullgott komplement.

Således önskar jag eder en god natt, och på återseende imorgon tisdag.
Förutsatt att ni läser detta blogginlägget inom rimlig tid.

1 kommentar:

  1. Jag har hittills inte hört om en enda föreställning av Ingl Bast där publiken INTE applåderat i slutet.
    Det m-å-s-t-e ju vara medveten mind control! Tarantino och klipparen har förstås konspirerat och lagt in ngt subliminalt budskap där i slutet som tvingar fram ett för oss (den svenska biopubliken) g-a-n-s-k-a okonventionellt beteende.

    Du är stark som lyckas stå emot. Jag applåderade med liv och lust jag.
    Så här i efterhand känner jag att jag borde lystrat till Dwight Schrutes kloka ord:

    http://www.youtube.com/watch?v=bVVsDIv98TA&feature=related

    SvaraRadera