söndag 6 september 2009

Arbetet med utställningen, dag 1


Färg för över 1000 spänn. Jag som är pank och dessutom bara brukar använda gult, blått, rött och vitt i vanliga fall.


Teckningen överförs för hand till OH-film. OH-film är förresten sjukt dyrt, typ 10 spänn för ett A4!

Tyvärr fick jag inte med mig elkabeln till OH-apparaten jag lånat av min gallerist, men den ska jag hämta på måndag.
Jag passade på att grundmåla tre dukar istället.


De här gula kommer gå loss på typ 2000 spänn stycket, så börja spara redan idag.

3 kommentarer:

  1. Idag med dagsljuset insåg jag att det är för gult!!
    MÅSTE TONA NER MIG!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, fan. Det är lite väl gult asså... Gå i med lite gouache.

    Det sa alltid min gamla illustrations-lärare. Jag visste ju inte vad gouache var för ngt... Hela jävla tiden skulle man gå i med lite gouache. äsch, bygones. *mtr mrvlr mtr*

    Fint det kommer bli du! Tipp topp!

    SvaraRadera
  3. Blir nog bangin, detta. & duv-brud bilden tycker jag om alldeles särskilt mycket.

    SvaraRadera