fredag 21 augusti 2009

Min nya väg till jobbet

Nu har jag jobbat för Super PLAY och PCGamer i ett år, och hela den här tiden har jag tagit 4:ans buss till St Eriksplan (figur A), där jag sen promenerat resten av vägen. Varje morgon (varje förmiddag, vem försöker jag lura...) har jag gått en väg där det varit rött vid varje övergångställe utom ett (se bild nedan).



Men nu i veckan kroknade jag på det här och bestämde mig för att prova en annan väg (se bild nedan).



Där är det grönt hela vägen, förutom på ett ställe, men det fina där är att bilarna som får åka den vägen just då också har rött, så det är bara att knalla över.

"WOW", tänker ni nu, "Vilken toppenupptäckt!"

Ja, jag håller med er. Vilken toppenupptäckt!

6 kommentarer:

  1. Grattis! Verkligen grattis!

    SvaraRadera
  2. Tack! Synd att jag inte kommer jobba där så mycket mer bara :(

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att jag gjorde sådana upptäckter hela tiden.
    Jag håller med Linnéa till 1000 procent.

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Jag praktiserade på en annan tidning på samma förlag för ca 1 1/2 år sen.

    SvaraRadera
  5. håller med, fantastisk upptäckt, men jag måste bara fråga: Hur kommer det sig att det enda övergångsställe som var grönt förut, blev rött då du bytte väg? =)

    SvaraRadera
  6. För att det som är precis innan är grönt när det är rött. Innan var ju det rött, så att det var grönt.

    Huh...

    SvaraRadera