söndag 2 augusti 2009

Ligga och hångla till musik...

... är något jag har svårt för. Jag får liksom backflashar till när jag fortfarande bodde hemma och var någon form av tonårig livsform. Det känns lite... pedofiligt. Jag kan tänka mig att pedofiler sätter på lite soft musik innan de hånglar upp sina kids. Lätt obehagligt alltså, trots att jag inte hånglar med någon född senare än 1984 (med undantag för er födda på 90-talet, så klart).

Men vad tycker ni? Är det soft att hånglas till lite toner? Och vad är det som gäller då? Är det The Sundays eller är det gangstarap?

Jag föreställer mig att det i rätt stor utsträckning är "känsliga killar" som måste dj:a sina hångelsessioner. Såna som sen när det tar slut gör blandband med indielåter om trasig kärlek och sen ger bort till hon som var så kall och elak mot honom.

4 kommentarer:

  1. Jag blev som 18-åring förförd av en ung man som satte på ngn form av sexy-male-vocalist-soul när vi kom hem till honom. Det var rätt najs faktiskt, jag kommer ihåg att jag gillade det...

    Sedan när jag äntligen hamnade i säng med killen jag senare förlovade mig med, och skulle sätta på ngn sjysst musik hemma hos honom ...
    ja då hade han bara en skiva med valsång.
    Det kändes lite ... skumt.

    note to self: valsång = iiinte sexy

    SvaraRadera
  2. Du bah: Orca.


    (ojojoj, vilken långsökt ordvits)

    SvaraRadera
  3. Gillar inte att hångla till musik, faktiskt. Förutom livemusik, då. Det är fint, hånglade mig igenom hela Tiger Lou-spelningen på Arvika.

    SvaraRadera
  4. Rolig fakta: Jag var statist i videon till "Sell out". Tror man ser mitt bakhuvud i en halv sekund. Inspelningen tog 12 timmar...

    SvaraRadera