torsdag 6 augusti 2009

Kanske en ny serie på G!

Idag fick jag mail från en tidning som kommer ut en gång i månaden här i Stockholm och de undrade om jag vill göra en seriestripp åt dem. Jag sa att jag vill det, så på tisdag ska jag på möte hos dem...

Och då ska jag alltså presentera min nya seriestripp!

Problem: Eh, jag har ingen nya seriestripp.

Vad ska den handla om?
Ska den handla om en ung singelkille i Stockholm förklädd till ett jävligt gulligt djur? Ja, sån idé har jag. Om en kanin. Kaniner ser man ju för sällan som seriefigurer. Tror detta kan bli en hit. En fattigare Rocky, helt enkelt.

Men jag vet inte. Skulle vilja göra nåt som är jädrigt snyggt också. Kanske en halvsida, istället för en stripp. Helst en helsida. Det vore fett. Teckna lite så där som gamla ensidor i gamla dagstidningar, ni vet - Little Nemo typ. Vore inte det coolt? Ni behöver inte svara. Jag vet att det vore coolt. Ascoolt.

Jag hoppas jag kommer på något bra, och att de köper serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar