lördag 8 augusti 2009

Jag är oväntat nog bakis

Inatt gjorde en typ 19årig tjej slut med sin rockiga kille (med truckerkeps) utanför mitt fönster väldigt högljutt. "Men du ser mig inte som en människa. Jag är bara nån du knullar!!"

Först trodde jag hon pratade i mobilen, för man hörde verkligen inte honom, men när jag kollade ut genom fönstret så såg jag att hans huvud rörde på sig som om han pratade. Hon började dessutom packa ur hela sin handväska.

Det finns en galen hemlös som brukar sitta på exakt samma ställe och ropa obsceniteter till folk som går förbi. Mest till hipsters. Han gillar inte killar som klär sig som brudar, och vem fan gör det?

Om en timme ska jag gå på bio och kolla på Antichrist. Jag undrar verkligen om Lars von Trier verkligen hatar kvinnor egentligen. I några av hans filmer råkar de kvinnliga huvudpersonerna illa ut, men om han hatade kvinnor så borde väl de vara skurkarna och inte de samhällen de lever i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar