onsdag 5 augusti 2009

Hamburgareveckan: Dag 3

Ekobar, Norrtull

Jag kom loss lite tidigare från jobbet så jag han snabbt dra till Odenplan för att sen promenera med Tove till Ekobar, ett snabbmatställe som faktiskt är nyttigt (i alla fall enligt dem själva). Allt där är vegetariskt.

De friterar inte sina stripes, utan ungsbakar dem. Det låter kanske fancy, men samtidigt är det ju så man själv ofta gör hemma. 10 minuter skulle det ta att få sina strips, så jag valde en bönsallad istället.


Helt okej presentation av maten. Lite lågbudget kanske med klistermärkena, men det är ett litet ställe.



Cheeseburgaren var gjord av soja. Jag har aldrig riktigt fattat vad soja är för något, men gott var det. Salladen var fräsch, och det var ingen vidrig majonnäs på. Den smakade liksom bra. Enda minuset var att den var lite ljummen. Så där som det alltid är på MAX.


Riktigt trevlig komposition.



Tove beställde stripsen, som inte alls tog 10 minuter, utan blev klara tidigare. Jag smakade några och de var helt okej. Om ingen hade sagt något hade jag inte ens tänkt på att de inte var friterade, men jag är ju också känd för att vara lite dum i huvudet.



Salladen påminde lite om den man kan köpa på MAX (vilket tjat det var om MAX), men fräschare. Överlag är nog nyckelordet för Ekobar "fräscht".

Cheesmenyn kostade 72 spänn, men då fick man en god cheeseburgare, ett tillbehör och dryck. Jag drack ekologisk äppeljos.

Summering
Pris: Lite dyrare än McDonalds, men det kändes som att man räddade en fotbollsplan i Sydamerika när man åt där, så det vägde upp.
Smak: Fräscht och gott.
Utseende: Väldigt fin. Nästan som hemmalagat.
Lokal: Ganska opersonlig IKEA-historia.
Kräkkänsla efteråt: Obefintlig. Jag ville ha mer.

Betyg: 85%

9 kommentarer:

  1. Shitte, dit måste jag gå - kanske på en dejt.

    SvaraRadera
  2. Jo, men det var inte så romantiskt där inne pga inredningen. Men man kanske kan ta med inredning dit.

    SvaraRadera
  3. men jag är ju också känd för att vara lite dum i huvudet.

    OBS: igenkänning! ^_^

    SvaraRadera
  4. Jag är känd.

    Du är inte känd!!! ;-P

    SvaraRadera
  5. "Jag är känd" haha

    nä, men du är rolig i alla fall ^_^

    SvaraRadera
  6. http://www.imdb.com/find?s=all&q=mikael+sol&x=0&y=0


    http://www.imdb.com/name/nm1196766/

    ooohh, she shoots and she scores! buuurn! ;)

    SvaraRadera
  7. Google fight:

    http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=%22mikael+sol%22&word2=%22frida+ulvegren%22

    SvaraRadera
  8. Jaja, Micke, men jag är ju typ hundra år yngre än dig.

    När jag har levt lika länge som du, då sopar jag mattan med dig lätt som en plätt i googlefight (eller vad det nu är för högteknologiska fäktningsverktyg som kommer efter googles bortgång) sörru!

    SvaraRadera
  9. haHA! Jag kom på en till grej förresten! Du får säkert en massa fejk-träffar på typ
    "det här är min kompis mikael ser ni va svettig han blir när det är sol ute".

    Mitt namn är ju heeelt unikt, så det är BAra träffar som handlar om mig på mitt namn! that's right maddafakka, Buuurn! :D

    SvaraRadera