måndag 3 augusti 2009

Hamburgareveckan: Dag 1

Ja, det har väl undgått de flesta, men det är alltså hamburgarevecka här på bloggen denna vecka.
Varje dag fram till fredag kommer jag att äta en hamburgare på ett nytt ställe.

Dag 1: Crave, Hornstull



Jag vet inte om Crave är nån slags kedja. Eller det är det säkert.

Okej, så jag var på väg hem från jobbet och var rejält hungrig. Tyvärr var jag inte alls sugen på hamburgare, och allra minst från Crave. Jag har bara ätit där en gång förut och då var jag jävligt packad, men eftersom det finns en vanlig grill precis bredvid så går jag alltid hellre dit (med all rätt har det nu visat sig).

Hamburgaren ingick i den spännande menyn "Hamburgare meny" för 61 kronor. Med det fick jag en burk-cola och kalla osaltade strips som smakade kartong.



Som ni ser här är det hela en väldigt sorglig historia. Jag har sett rökare med snyggare färg än det där köttet. Brödet var ljummet och mjukt. Inte alls rostat.
Salladen bestod av vanlig isbergssallad. Sladdrig och livlös.
En ensam saltgurka hade de lyckats placera mitt i majonnäsen som smakade Lidl.
Utseendemässigt och smakmässigt fördes mina tankar till någon gammal öststat, troligtvis ett grått Rumänien.

Summering
Pris: Normalt för Stockholm, helt klart inte värt
Smak: Obefintlig, förutom äcklig majonnäs
Utseende: Jag önskar att jag var blind
Lokal: Acid-jazz i högtalarna och ful inredning. Övriga gäster såg ut som skit.
Kräkkänsla efteråt: MVG

Betyg: 34%

8 kommentarer:

  1. I skillnad till Sverige finns det riktig mat som faktiskt smakar något i Rumänien!!!

    De godaste grönsakerna och den godaste maten rent allmänt som jag någonsin har ätit var från Rumänien.
    Men snart har väl EU:s jordbrukspolitik förstört deras småskaliga jordbruk. ;_;

    SvaraRadera
  2. Va kan saker vara bra utanför Sverige??

    SvaraRadera
  3. Jaja, och männen är riktiga män i Rumänien också.

    SvaraRadera
  4. I Rumänien blev jag förföljd i en butik och anklagad för att ha stulit.
    De ansåg att jag var en tjyvaktig zigenerska i min långa kjol.

    I Rumänien fick jag kämpa som ett djur för att få folk att le. Servitörer och butiksbiträden hade bister uppsyn och gjorde mig nervös.

    I Rumänien beställde jag vin och det var en massa korkbitar i glaset,
    när jag ropade på servitören kom han med en liten sked och stod och fiskade upp korkbitarna med hjälp av den och fingret...

    Ändå var det en av de vackraste resor jag gjort. Lite som den där filmen Everything is illuminated.

    SvaraRadera
  5. Skumt, folk log helt normalt mot mig i Rumänien. Men då kanske jag har en väldigt annorlunda uppfattning om vad "normalt" är. Jag blev nämligen helt skärrad när jag var i USA och folk log hela tiden utan någon anledning.

    Eftersom jag hade lokal pojkvän undgick jag förstås att hamna på konstiga ställen och dåliga restauranger. Vi brukade handla på marknaden och laga mat hemma i stället. Och trots att jag faktiskt är delvis zigenare lurade min extremt ljusa färg dem alla, som vanligt. Yay.

    Mikael: Jämfört med svenska män är ju ALLA andra män riktigare. :op

    SvaraRadera
  6. ahaaaa, i USA kände jag mig hemma som fisken i handsken!

    jag är mer lagd åt det hysteriskt hets-leende hållet vilket förklarar våra skilda upplevelser. :D

    Svenska män är väl inte sämre än andra? jag har prövat alla möjliga sorter och tycker de är lika söta allihop! ^_^

    SvaraRadera
  7. Alltså för att återgå till ämnet så suger Crave verkligen på Hamburgare, men deras buffalo wings är supermumma, om du skulle få för dig att ha en friterad-kyckling-vecka någongång.

    SvaraRadera
  8. Synd ! Vi är ett gäng som alltid går till Crave,enda ställe man kan få fräsh mat mitt i natten .

    SvaraRadera