lördag 15 augusti 2009

Dag 53 som singel

David Liljemarks releasefest var mycket trevlig igår. Han hade även med sig sin bebis som var extremt gullig. Inatt drömde jag om att jag hade ett barn, fast mitt barn var vanskapt, och jag tänkte, "Fan, David har ett gulligare barn. Varför straffar Gud mig med detta monster?!"

Men man måste ju älska sina barn, oavsett. Eller man måste väl inte, men gör man det inte så måste man väl ändå betala för barnets psykolog senare i livet, så det handlar ju bara om att skjuta upp det jobbiga (att älska??).

Fotbollstjejen läste så klart bloggen och nu vill hon inte träffa mig längre. Hmm, minns inte om jag skrev något dumt om henne. Det gjorde jag väl inte?

Så nu är det tomt på dejtingfronten.

Och jag har bara 110 kronor kvar på kontot. Det hade varit lungan om det inte vore för att mitt busskort går ut den 19:e och lönen inkommer 24:e. Jag ska jobba på Hjemmet nästa vecka så torsdag och fredag får jag gå hela vägen från Hornstull till Norrtull. Undrar hur lång tid det kan ta? En timme??? Fan, det är ju bra egentligen. Då får jag motion!

Jag tycker bara det är så förbannat obehagligt att gå över Västerbron. Fast Lilejholmsbron är fan värre. Räckena där är jättelåga. Tänk om man får en psykos och hoppar? Det vore sjukt pinsamt.

3 kommentarer:

  1. Men tänk, om du hade haft barn i barnvagn kunde du fått åka gratis buss. Livet är bra hårt.

    SvaraRadera
  2. Ah, smart!! Min syrra har ju barn, och alltså barnvagn, men de behöver inte den längre, så jag kan ju låna den!

    SvaraRadera
  3. "skjuta upp det jobbiga (att älska??)." HaHhahHAHHA! Du har så skojsig rytm i dina texter! ^_^

    Fjantigt av fotbollstjejen att sluta ses bara för en blogg. Det är ju inte som att du recenserade hennes sex-skills liksom. Hoppas nästa tjej blir en med mer skinn på näsan!

    SvaraRadera