söndag 9 augusti 2009

Blir man annorlunda bemött som singel?

Jag har ett ex som hävdar att om hon är singel, eller om killar åtminstone tror att hon är singel, så är de mycket trevligare mot henne och mer intresserade av att prata med henne. Om de vet eller tror att hon är upptagen, så får hon inte samma uppmärksamhet, vilket hon tycker är tråkigt, och därför föredrar hon att inte nämna något om att hon är i ett förhållande när hon är i ett.

Jag läste ett inlägg på Hanna Fridéns blogg om att hon hade varit ute och då hade en kille börjat snacka med henne. Hon tyckte det var rätt jobbigt, men sen helt plötsligt tyckte hon att det var kul att prata med honom. Hon påpekade detta för honom, och han sa att han märkte exakt när hennes inställning ändrades. Det var när han nämnde att han hade flickvän. Han var inte längre ett hot. Inte längre nån som bara var ute efter att få henne i säng.

Själv märkte jag också av en stor skillnad när det kom ut att jag var singel igen. Jag började få mail från tjejer i min bekantskapskrets som tydligen varit intresserade av mig hur länge som helst, och nu börjat se sin chans att äntligen lägga vantarna på Mikael Sol.
Men förutom det, så vet jag inte om jag märker så stor skillnad i hur jag blir bemött när jag är ute på krogen eller liknande. Fast å andra sidan är jag rätt dålig på att avgöra om någon flirtar med mig eller bara har någon form av konstiga ticks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar