lördag 18 juli 2009

Vilken härlig dag

Ja, nu har jag varit på fest i en lokal utan luft och så hade de hyrt in en panflöjtspelandes indian. Jag tror det var någon slags postironisk rasism, men detta var inte kvällens höjdpunkt. Kvällens höjdpunkt var att jag träffade en tjej som såg precis ut som min mamma gjorde på 70-talet. Eller hon var som en korsning mellan min mamma och min lillasyster (även känd som min nemesis i livet). Jag sa så klart inget om detta till henne, för jag tyckte det var oartigt, även om min mamma är det enda kvinna jag älskat med på riktigt. Eller jag menar "älskar på riktigt". Jag skrev fel. Undrar vad Freud skulle sagt. Jaja, vi pratade filosofi i en timme. Jag fattade ingenting.

Sen gick vi till Strand och jag konstaterade att jag bor ju precis runt hörnet så jag kan ju lika gärna gå hem och blogga...

3 kommentarer:

  1. Att tillägga var att jag var där och tjejen du skriver om ansåg mig vara något av en kändis (pga min radiokarriär/andras radiokarriär med mina skämt som de efter många om och men gav mig cred för och därför nämnde mitt namn i radio). Hur kan du glömma detta? DET var ju kvällens höjdpunkt.
    Det och att värden skrev ut en skylt att hänga ovanför platsen där vi stod, skylten sade "Författare". Bra gjort, bra värd, bra värld. God natt.

    SvaraRadera
  2. Jo, men jag tänkte ju göra ett nytt inlägg om det idag. Nu har du sabbat allt, Kim W. Jag är mycket besviken.

    SvaraRadera
  3. aww, crap. Du kunde ju fått bilder från min mobilkamera och allt! Det var min tabbe, sorry.

    SvaraRadera