onsdag 15 juli 2009

Radering

Det är ju värsta projektet att ta bort resterna av en annan persons inflytande i ens vardag. Som nu så loggade jag in på mitt Spotifykonto och inser att nästan alla playlists är skapade av henne. Hemma ligger hennes kläder lite överallt. I en skål vid sängen ligger hennes halsband. I badrummet finns tandborsten jag köpte till henne för en vecka sen. På Facebook finns en massa bilder på henne som jag måste ta bort och bilder på oss som måste taggas av.

Med mobilen var det rätt lätt. Jag raderade helt enkelt hela inkorgen rakt av utan att kolla ett enda sms.

De är ändå bara saker och minnen.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat med mobilen.
    Själv klänger jag kvar vid alla minnen tills jag går i 1000 bitar.
    Och sen trycker jag på repeat.
    Fast Burning Memories är det enda raka.
    Jag hejar på dig.

    SvaraRadera
  3. När Anna gjorde slut med mig så tog jag alla foton på henne jag hade och strödde dem kring mig, drack whisky och skar i mig. Då var jag iofs 22 år gammal och rätt mycket mer instabil än nu, men ändå... Ja, det är ju en kul historia nu i alla fall.

    (det här var alltså innan digitalkamerans genombrott i mitt liv)

    SvaraRadera
  4. Lustigt nog var det en av grejerna jag skrattade högst åt när jag läste "till alla jag legat med".
    Att hon hette Anna.
    Så jävla typiskt.
    Someone told my story.

    SvaraRadera