söndag 5 juli 2009

Mitt sommarlov

I fredags så var jag och jobbade med Larson. Skönt avbrott från all stress jag haft senaste tiden. "Det var som att komma hem". Jag gillar verkligen att jobba med serier. Det är ju det jag kan allra bäst.

Efter jobbet så styrde jag upp lite festande i Tanto. Billigt rosé intogs, men det började regna, så då gick vi hem till mig och drack upp vinet. Sen drog vi till Carmen och drack några öl. När de skulle stänga så gick två tjejer förbi och utav nån anledning började jag prata med dem om WoW. Det var mest bara tänkt som ett dåligt skämt, för jag har aldrig spelat WoW, och jag tänkte att de bara skulle kolla på mig som att jag var dum i huvudet och sen gå vidare. Istället stod de kvar där och jag blev tvungen att fortsätta köra nån slags stand up comedy-grej.
Det visade sig dock att de mest var ute efter vårt beskydd för det var några snubbar som ville våldta dem, så vi eskorterade dem i säkerhet till Slussen.

Där fick jag för mig att Spy Bar inte skulle släppa in en av oss i sällskapet eftersom han är "från en hederskultur" (DN:s beteckning på invandrare man inte gillar). stället visade det sig tvärtom vara han som fick in oss hur lätt som helst. Inne på Spyan blev det mer öl och tequila. Sen blev jag jättetrött och sa att vi skulle gå hem. I vimlet förlorade vi en vän, som jag tror hittade några andra att ha kul med, och hederskultur-killen fick bära mig hem. Genom Gamla Stan av nån anledning. Varför tog vi inte t-banan från Östermalmstorg? Jättekonstigt. Jag hade fyllehickan från helvetet och hela nästa dag mådde jag som Michael Jackson måste ha mått sista stunden i sitt liv.

Jag såg även ut som han.

Idag blir det till att jobba klart så mycket som möjligt med Lina N's Zeldabok och sen ikväll kommer min tjej hem från Arv-Ica. Wieee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar