tisdag 21 juli 2009

Inga fler kulturtanter

Man kanske inte ska dejta folk som jobbar med media eller kultur. Det är ju otroligt tråkiga grejer, och jag känner nästan bara såna människor. Det tror jämt att de är något.

Samtidigt är jag extremt ointresserad av alla som inte jobbar med serier. Man vill ju kunna diskutera tuschning och punch-lines med sin dejt. Är plopp-slutet det ultimata slutet på en humorstripp osv?

Senare idag ska jag försöka lista alla de egenskaper min egna mor har, som jag vill att min framtida partner ska ha. Min mor är ju väldigt het.

4 kommentarer:

  1. min pojkvän sade nydligen till mig att han hade letat efter någon som mig hela livet, någon som var lik hans mamma. säg aldig det till tjejjen. det skapar förvirring i våra hjärnor, lite äckel och fascination.
    sedan sade han att det var till sätte, inte utseendet, då kändes det bättre.

    och micke, du får börja ragga på folkhögskolor. där hittar du alla mer eller mindre konstintresserade utan så höga krav. och det är guld att kunna skapa saker med sin partner, att kunna "leka" ihop. eller så får du lära henne tekniker så hon blir intresserad.

    SvaraRadera
  2. Det är till exempel ett tips att vara lärare på folkhögskolan Kvarnby i Malmö.

    Där finns det kurser i serieteckning, något som du ju verkar vara rätt intresserad av. *tummen upp*

    Och lärarna där har även en tendens att få väldigt [...] nära [...]relationer till sina elever, höhöhö... ;D

    SvaraRadera
  3. Alla flickvänner jag haft har haft konstnärlig utbildning. Det är inte alls en bra grej, för de får typ panik över att jag också är sån. De slutar med att de inte vågar visa något de skapar för mig. Och de vill absolut inte att jag ska lära dem något jag kan. Det blir liksom en obalans i jämlikheten.

    (detta har såklart iiiiiinget att göra med att jag är extremt kritisk så fort någon visar något den gjort för mig. Nejdå.)

    SvaraRadera
  4. då kanske du borde söka dig flickvänner som är mer jämnlika, lite mer go i, inte menlösa mähän. (nu har jag ju ingen aning om vad du haft för tidigare flickvänner)
    Man kan väl inte jämföra konst!
    Jag har min snubbes tavlor på väggen med gjädje fast jag är mer kunnig än vad han är i tekniker och man får kritisera på ett snällt sätt innan verket är klart, inte efter.. på ett snällt sätt, även om man känner sig hemsk för att man inte kan nöja sig med ett "jaha, vad fint." eller "intressant, den är väldigt du..."

    SvaraRadera