fredag 31 juli 2009

Dag 30 Kroki, release, butch



Krokin gick rätt bra ändå. Det var några år sen sist. Vi hann dock bara med 45 minuter innan vi var tvungna att dra vidare till Joannas releasefest. Där blev jag skitfull skitsnabbt. Troligtvis pga yrseln. När vi varit där ett tag drog vi till Judys, där det var nån slags punk-butchfest (tror jag man kan kalla det). Serieskaparen Karolina Bång spelade med sitt punkband, och det svängde rätt rejält. Jag hade gärna stannat till stängning om det inte var för att det var sjukt varmt, och för att all luft var slut. Eller jag tänker skylla på mitt sällskap som gav upp för lätt.

Hela den här yrselhistorien har i alla fall resulterat i att jag ligger efter med en massa jobb. Det visar ju på sårbarheten i att vara få personer som gör en viss produkt, men inte så mycket att göra åt. Är rätt säker på att jag är ikapp det mesta till på tisdag i alla fall. Några dagars försening. Sjukt pinsamt, men inte första gången heller...

Jag har varit jättestressad för jag trodde att jag skulle jobba för PCGamer om en vecka, men sen kom jag på att det först är 17:e som det passet börjar.

Det är förresten intressant hur snabbt skvaller rör sig i serievärlden. Vad är sant? Vem vet...

1 kommentar:

  1. iiinget är sant Mikael. Allt är påhittat.
    Det är ju vårt jobb att vara påhittare.
    Även självbiografer (var det ett riktigt ord?) är ju skröneskrivande skrävlare.

    SvaraRadera