torsdag 30 juli 2009

Dag 2 med yrsel

Nu har jag i alla fall lyckats ta mig hem. Jag tog en sväng förbi jobbet, men yrseln började kicka in igen, så nu är jag åter sängliggande. Ska sova lite och se vad som händer. Sen är tanken att jag ska gå och teckna kroki och även hinna med releasfesten för Johanna Hellgrens seriebok "Frances".

Det är lite konstigt, för jag har fått intrycket att folk snackar om boken som hennes första på svenska, men jag har ett vagt minne av att Serieteket gav ut en bok med henne för några år sen, och jag tror den var på svenska. Eller så blandar jag ihop det hela med någon helt annan. På omslaget är det en person med en röd tröja. Har försökt googla "seriebok med röd tröja" utan större framgång.

2 kommentarer:

  1. Du menar nog Bullefältet: http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Bullef%C3%A4ltet
    Båda tecknarna gör serier i blyerts.

    SvaraRadera
  2. Ja, Joanna påpekade detta för mig igår. Jag skämdes. Jag skämdes även för att jag kallat henne för "Johanna".

    Men det var en kul fest!

    SvaraRadera