fredag 17 juli 2009

79 frågor - Alla svaren exklusivt här på bloggen!

Nu har jag "varit ute" på google, och "googlat" fram "roliga" och "spännande" frågor.
Dessa tänker jag nu svara på.

Här nedan.

Alltså under detta.

Här kommer mina svar.

På frågorna.

Alltså, jag svarar på de här frågorna för att ni ska komma närmare mig och förstå och se mig och liksom lära känna mig på djupet. Ner i avgrunden osv. Skapa dialog. Få något att prata om. Sträck ut din hand och finn en hand i din. Denzel Washington.


1. Vilken svordom använder du mest?

Jag svär faktiskt aldrig. Jag slipade bort det när jag i tonåren var kristen.

2. Är du en iPod?
Nej, men många gånger skulle jag vilja var en. Eller jag är inte ens så intresserad av att lyssna på musik på det sättet. Det är roligare att tjuvlyssna på andra på t-banan.


3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Hammer time

4. Hur många resväskor äger du?

Jag har en campingryggsäck som jag har med mig när jag är på festival och har oskyddat sex med gother (har hänt, lovar)

5. Använder du flip-floppar?
Jag vet inte ens vad det är. Är det såna där tofflor? Jag använder inte tofflor. Jag använde tofflor på Medeltidsveckan i Visby sommaren 2000. Det ångrar jag bittert än idag.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Coop, Vi i Hornstull, men mest från PrisXtra vid Mariatorget.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Om jag är naken vill jag ta bilden. Annars kan du få bilden.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Ja, det var alltså Transformers 2. Eller jag såg den inte. Jag upplevde den. Jag absorberade den genom mina porer. Jag blev ett med den.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
Ja, om barnen är födda efter 1990 så umgås jag helst med dem.

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle köpa en häst och döda den.


11. Har någon någonsin kallat dig lat?

Jo, men det är ju i såna där lägen då den andre vill att jag ska göra något jag inte vill göra, typ gå på plankan. "Öh, vad lat du är Micke som inte vill gå på plankan". Jaha, men det finns faktiskt hajar i vattnet!

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Han den där greken som har en synth och typ spelar så att kvinnor födda på 40-talet återfår sin ungdom.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Sten är kär i Lisa.

16. När var senast någon stötte på dig?
Idag. Jag är ju nysingel. Mailen strömmar in på Facebook.

17. Vad åt du till middag senast?

Lax. Jag äter lax en gång i veckan. Inget konstigt med det.

18 Använder du huvtröjor?
Jag vill inte bli en ung pappa.

19. Kan du vissla?
Det kommer ljud. Ljud som får vuxna män att gråta.

20. Vem var den senaste som ringde dig?

Min syster.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg och dalbanan.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Jag säger som Skalman, "Jag tror inte. Jag vet."

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
08

24. Tittade du på tecknat när du var liten?

Jag minns inte att jag gjorde något annat än just det. Eller jag brukade rita av det jag såg på teven. Det var så jag lärde mig teckna.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Som Jabba the Hutt.

26. Hur många syskon har du?
Två. Samkönade.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag är glad om det finns ett kön mot mitt.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men okej, om man sätter på Star Wars ep IV till VI så kan jag alla precis innan de sägs... Jag var kär i Han Solo som liten (även nu).

29. Äger du några popband t-shirts?
Nej, men oj vad jag skulle vilja ha det. Eller jag har en t-shirt från första gången jag såg Håkan Hellström runt 2000. Eller så har jag kastat den. Eller så har Anna kvar den.

30. När flög du senast?
Typ 2 år sen eller nåt. Tiden flyger bara förbi.

Hö hö

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?

Fyra, fast en går inte att sitta på för jag råkade hoppa på den en gång när jag inte hade något annat att hoppa på.

32. Läser du för skojs skull?
Va? NEJ!


34. Diskar du din egen disk?

Nej, min mamma kommer över en gång i veckan och diskar åt mig. Hon torkar även röven på mig en gång i veckan (torsdagar är happy time!)

35. Har du gråtit offentligt?

På scen eller i ett kommunalhus? Jag har gråtit inför vänner och arbetskamrater. En gång på McDonalds.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?

Jag har en MacBook Pro och den är till salu. Jag säljer den för 500 spänn.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Helst inte.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Jag vill pierca mina ögonbryn.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Bjuda samt släppa till.

40. Kan du kasta macka?

Detta måste jag pröva nån gång.


42. Vad har du med dig in på bion?

Kondomer.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Mina bildlärare. De var alla kvinnor och jag älskade dem alla.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Jag dejtade en judinna ett tag. Hon brukade säga till barnen, "Vill ni köpa lite godis?"

45. Vad har du för väder?
Hos mig är det alltid solsken!


47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Fri dans.

48. Gillar du att flyga?

Det är roligt att starta och att landa. Plana ut.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Att hon är snygg.

51. Vilken är din favoritdrink?
Isbjörn.

52. Gillar du din boendesituation?
Nja, för det mesta inte, men min lägenhetskompis känner alla snygga servitriser i stan och jag gillar att bli serverad.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Södermalm.

54. Din pappas hemstad?
Min pappa är inte från en stad. Han är från en skog.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Jag fungerar även om jag bara sover 40 minuter. Jag är som en maskin. EN MASKIN!

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade, men inte alltid så stressiga. Jag kan hantera stress någorlunda bra.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ja, jo. Jag har ett stort trauma i mitt liv pga en grej jag sa till min bildlärare när jag gick i femman, som jag fortfarande försöker kompensera för genom att jobba som tecknare.

58. Vilken är din favoritfrukt?
De är röda utanpå. Gula inuti. Har en stor kärna. Vet inte vad de kallas. Lite ludna liksom.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Ja, jag vill ju inte bli ful.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
29. Det är ingen ålder.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Ja, livet kom ju till Jorden via aliens.


63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?

En snubbe. Dum snubbe. Dock inte hans fel.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Gud är ju en man. Det står i Bibeln. Tror du Kalle Anka är en anka eller en hund? CP.


66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Jag tycker faktiskt att vi ska ta med etnicitet och klasstillhörighet i det här sammanhanget.

67. Hur valde dina föräldrar dig?
Ja, de åkte till barnhemet i Riga och så tyckte de väl att jag var snyggast. Vi pratar inte om det där i min familj.

68. Gillar du senap?
Jag är redo att smörja in mig nu!

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag har ju gått i KBT så jag brukar bryta tankemönstret. Går oftast rätt bra.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Om planet tänker krascha, ja då hoppar jag.


71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Woody Allen från alla hans filmer (de är ju likadana hela bunten).


73. Tycker du om att krama folk?
Jo, men jag tänker att de inte vill att jag ska krama på dem.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Nej, jag är dock på modet.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Det är en lättnad varje gång.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Harry Potter.


76. Tycker du att du är attraktiv?

Ja, jag tycker att jag är attraktiv. Jag tycker att jag blir snyggare med åren. Jag skulle rekommendera mig när jag är 32. Även nu går bra. Alltså, om man tar mig nu så har man ju gjort en bra investering för framtiden.


78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej, jag har sällan dåligt samvete. Eller så har jag det jämt. Jag minns inte hur det är med det där.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Kim. Kim är ett tjejnamn. Alla vet det.

5 kommentarer:

  1. Sant. Kim är ett tjejnamn. Micke är ett rävnamn. Micke Räv.

    SvaraRadera
  2. Etta köpa din Mac Book Pro för femhundring!

    SvaraRadera
  3. 4. Tror du att Gud är man eller kvinna?
    Gud är ju en man. Det står i Bibeln. Tror du Kalle Anka är en anka eller en hund? CP.

    JAAAA!!!!

    HhahhahHAHahhahaHHAhAHahhAHAHAhhAHaHAH!

    SvaraRadera
  4. Johhnny: Den är fullladdad med etnisk porr.

    SvaraRadera
  5. Det är det minsta av problem.
    Jag är rent av ett fan av etnisk porr.
    Skicka den med Kim nästa gång han ska till Malmö.
    Nu har du lovat!

    SvaraRadera