måndag 15 juni 2009

Samma nätter väntar alla, utan Lego är alla kalla. Långa mörka utan sömn. Du ligger med nån annan tönt


Igår somnade jag vid tretiden för jag satt och stirrade på min sexiga dator och glömde bort tiden. Sen kom jag på att jag skulle jobba idag, så då blev det lite panikartat. Jag får lätt ångest på kvällen. Eller det är mer att jag är rädd för att somna, utav nån märklig anledning. Jag drömmer sällan mardrömmar, så det är lite konstigt. Inatt drömde jag iofs om mitt ex, för jag hittade semesterbilder från Legoland på en av skivnorna innan jag somnade. Minns inte vad jag drömde, men det var rätt jobbigt. Jag undrar om jag har en ovanlig relation till mina ex. Jag menar, det är ju lite stört att göra en seriebok om dem, och jag pratar ofta med folk om dem. Eller, jag pratar nästan mer om deras föräldrar än om dem. Flickvänners föräldrar har alltid intresserat mig. Man får en inblick i beteenden som tjejerna tagit efter. Rena skillnader i hur saker och ting går till i andras familjer tycker jag även är kul.
Hur går middagen till? Måste alla sitta vid matbordet?
I min familj är det lugnt att gå och sätta sig framför teven och äta, om man vill det, samtidigt har alla bestämda platser vid matbordet, och det går inte att byta plats med varandra.

Julafton är en helg jag föredrar att fira hos flickvännernas familjer. Kanske för att jag är trött på hur det går till i min egna. Alla familjer gör ju på samma sätt varje år.

Den konstigaste julen jag varit med om var dock inte hos nån tjejs familj, utan den spenderade jag inlåst på psyket. Det var en rätt annorlunda upplevelse. Personalen hade ändå pyntat lite med grejer som man inte kunde döda sig själv med. Fint på något vis. Min familj kom så klart förbi och hälsade på. Jag var för avtrubbad för att bry mig om att julen var förstörd, och de var nog mest glada över att jag levde.

1 kommentar:

  1. åh Krunegård-citat, alltid lika vackert.

    jag kom in på Serieskolan förresten!

    /Lullis

    SvaraRadera