fredag 8 maj 2009

Ska det vara fler foton i bloggen?

Jag får ofta höra av folk som läser den här bloggen att jag borde lägga upp fler foton på mig själv. Grejen är att jag inte vet vart jag lagt min kamera, och att jag hemma lånar en laptop från 2004 (eller nåt) som inte klarar av att hantera bilder och på jobbet har jag Mac, men jag fattar inte hur man ska göra för att bara importera en enda bild från kameran. Iphoto sätter ju igång och drar in alla bilder som finns på minneskortet automatiskt och jag har ett minneskort på 8 gig... Jag antar att det finns ett annat sätt att fixa det där, men jag har inte listat ut det.

Lösningen är alltså att alla ni som är snygga får skicka nakenbilder på er själva till mig! En helt logisk slutsats!

4 kommentarer:

  1. Ajdå? Bara snygga? Ja.. då kan jag inte hjälpa till...

    SvaraRadera
  2. I iPhoto behöver du inte importera alla bilder från kameran.
    De bara visas så att du kan välja vilka som faktiskt ska hämtas in.

    Det går också att välja programmet Bildinsamling i stället för iPhoto. Då blir det mycket enklare.

    SvaraRadera
  3. Nu hade någon annan redan sagt något hjälpande men ändå. Jag hade samma problem. Vad du kan göra är att köpa en minneskortsläsare på Claes Olhson eller Teknikmagasinet, då är du helt safe på alla datorer.
    Det gick att lösa, jag ska snacka med den personen som löste det.

    SvaraRadera