onsdag 27 maj 2009

På bussen hem till mig

Idag var en sån där lång "lämna till tryck-dag". Var på jobbet i lite mer än 12 timmar, men jag känner mig inte så supertrött som jag brukar göra. Kanske för att det ändå var ganska varmt ute när jag gick till bussen.

En tokig grej hände mig så klart när jag skulle stiga av, eftersom mitt liv är som en dålig serie. Precis när det bara var en hållplats kvar så gick en tjej på och satte sig på det yttersta sätet. Hon satte sig dessutom med ryggen vänd mot mig och så lyssnade hon på sin MP3-spelare. När jag skulle gå av så reste jag på mig, men hon märkte inte det. Jag fick ur mig ett mumligt "ursäkta" men hon hörde mig inte, så då sträckte jag fram min väska framför henne, men exakt då så bromsade bussen till och ja... Jag slog till henne i huvudet med väskan.

Det funkade i alla fall rätt bra för jag hann av bussen i tid.

1 kommentar: