torsdag 7 maj 2009

Jag höll nästan på att svimma!

Hela den här dagen blev lite rörig. Först så försov jag mig, så jag kom till jobbet 10.40. Eller jag skulle bara layouta en artikel åt den här tidningen, så jag tänkte att det var lugnt att komma lite senare. Jag hann göra fler sidor än tänkt i alla fall. Första gången jag jobbade med Indesign CS4, och jag gjorde det dessutom på en seg PC med Vista. Jag är van att sitta på macar och jobba med formgivning, men det gick rätt bra ändå.
Problemet var bara att jag hade ätit för lite frukost. Jag vaknade hemma hos vegetarianer och jag lyckas aldrig få tillräckligt med energi från vegetariska frukostar. Misstag nummer två var att äta sushi till lunch. Jag blir aldrig mätt på sushi någon längre tid, så vid tre tiden började jag känna mig rätt svimmfärdig där framför datorn, men jag jobbade på fram till 17.45 typ. Sen blev det ett spännande äventyr att ta sig hem, för det är typ tio minuters promenad från förlaget till busshållplatsen. När mitt blodsocker är så där lågt så faller alla murar jag byggt upp ner dessutom, så min panikångest höll på att kicka igång. Självklart var bussen sen och när den kom var den fullproppad, men jag gjorde en fuling och snodde åt mig den enda lediga platsen istället för att ge den till en gammal tant med käpp. Jag trodde verkligen att jag skulle tuppa av!

Men jag överlevde! Ska skriva lite mer manus ikväll, tänkte jag. Målet är att ha ritat tio originalsidor den här veckan, och jag ritade ju fem redan i måndags, så det borde gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar